Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Archívum

Feedek

Február 11.

2008.02.11. 15:56 :: exberliner

Tegnap reggel a Tiergartenbe tartottam (futni), de pár méterre a házunktól, ahol egy kisebb színház található, egy falka tinédzser lányba ütköztem, akiket rendőrök igyekeztek kordában tartani. Gondoltam, ilyen hamar csak nem terjedt el a hír, hogy a környékre költöztem, szóval itt valami fennforgás lesz. Ahogy elgurultam mellettük, láttam egy plakátot, rajta kigombolt ingben ott feszített maga Shah Rukh Khan. Persze a kutya sem tudja (kivéve azt a pár százmillió indiait), hogy ki az a Shah Rukh Khan és én sem tudtam, egészen az előző napig. Pont előzp este láttam egy műsort a CNN-en az indiai mozi legfényesebb csillagáról, a bálványként imádott Shah Rukh Khanról.

Őt magát nem vártam meg, de nem is lett volna értelme, egy órával később, mikor visszafele jöttem, a tinédzserhad még ugyanott reménykedett és kiabálták a bollywoodi sztár nevét.

Szép ember. :) 

Futás után (már régen nem futottam) elmentünk az Alexanderplatzra. (A közelben található ez az érdekes épületegyüttes.) Prenzlauerbergi címeket írtunk ki, majd 5 től megnéztük a La fabrique des sentiments című filmet a Berlinale keretében. Vesztettem egy meg nem kötött fogadást, merthogy a programfüzetben jelölték, hogy a film angol felirattal megy, de én biztos voltam benne, hogy nem az eredeti nyelven (franciául) vetítik, hanem német szinkronnal. Nos, egy német moziban francia nyelven és angol felirattal ment a film, amire egy szavazólapon szavazhattunk is volna (közönségdíj), de elakartuk érni a Berlinale Palastban az Elegy bemutatóját, ezért rögtön a film végén nyeregbe pattantunk.

Bár időben odaértünk, semmi esélyünk nem volt bejutni, akkora volt a hűhó a film körül. Lezárt útszakasz és rengeteg tolongó ember a vörös szőnyeg környékén jelezte, hogy itt ma hollywoodi sztármustra lesz. Ezen felül, kb. 50-en álltak a környéken reménykedve, kezükben „suche karten” felirattal, szintén esélytelenül. Maradtunk egy fél órát, hogy megvárjuk Penelope-ot. Jöttek is a nagy autók, szép számmal. Az egyikből, megunva a várakozást, pont előttünk szállt ki Goldie Hawn és végül megérkezett Penelope is. Nem adtam meg neki a számomat.

Ma reggel megnéztünk egy lakást a Gaudy strassén és úgy találtuk, hogy megfelel. Fölszinten van, udvari, nyilván ezekhez mérten olcsóbb, viszont fel van újítva teljesen és a közelben van egy park és egy futópálya. Felhívtam a hirdetőt, de nem sokat értettünk egymás beszédéből, ezért elmentem az ügynökség irodájába. Ott sem beszéltek jobban angolul és az én németem is csak keveset fejlődött egy óra alatt, de csak beindulni látszik a folyamat. Holnap munkainterjú.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://exberliner.blog.hu/api/trackback/id/tr41335052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S_Gábor 2008.02.11. 19:20:26

Helló,

élvezettel olvasom a blogot, igazán forradalmi webkettes megoldás a köremailek helyett. :)

Úgy látom nem annyira egyszerű még a dolog, de ez teljesen természetes, egy hét alatt nem történnek csodák.

Pont jókor mentetek oda hogy éppen a Berlini filmfesztivál van.

Azon nem lepődtem meg, hogy a lakáskeresés kicsit döcögős, és hogy vannak lepukkant környékek. Akárhogy is nézzük Berlin mégiscsak DDR volt valamikor. Nem tudtak mindent felújítani, meg valahová rakni is kell azt a rengeteg törököt.
Az látszik, hogy Zehlendorf Westberlinben lehetett, gondolom azért is nézett ki olyan jól.

Magyarokat itt is ugyanúgy kerülni kell mint Amerikában, mert csak az irigység és féltékenység van. Csak ha van biztos állás és egzisztencia, akkor lehet talán egy kicsit "barátkozni" :) A németekben jobban meg lehet bízni, csak ők meg tartózkodók.

Lakást mennyiért adják? Ügynökség sokat lenyúl? Bútorozott v. bútorozatlan? Kaució...stb.?

Ha kell valami fordítási segítség, szólj.
Munkaszerződés esetén főleg.

Gábor

exberliner 2008.02.12. 14:51:57

szia!

kösz az első épkézláb kommentért :)

a lakás €474+nebenkosten (lenne)
kaució 1422 - átlagos (lenne)
az ügynökség a kiadót nyúlja majd le, sztem - bár nyilván ez is be van árazva.
a konyha berendezett.

és kösz a jövőbeni segítséget is.
süti beállítások módosítása