Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Archívum

Feedek

Március 25.

2008.03.26. 10:40 :: exberliner

Úgy tűnik végleg visszatért a tél, most is éppen hózápor van odakinn, amit néha jégeső vagy átmenetileg napsütés vált fel. Most nem bánom, hogy nem vettek fel bringás futárnak sem („próbáljam meg egy hónap múlva újra”), mert ebben az időben kegyetlen lenne kinn tekerni. Az iskolába bringával megyek, de 20 percet ki lehet bírni. Munka fronton felbukkant egy tanítvány, aki a kijiji.de-n jelentkezett a hirdetésemre. Részleteket majd szombat után (ekkor lesz az első óránk). Remélem, ezzel most már elindul valami. A negatív oldal: a nyelviskolába úgy tűnik most nem kellek, ahogy sejtettem Vermitlungsgutscheinom sem lesz, futárnak meg még nem vagyok elég régen a városban…

Húsvétkor vendégek jártak/nak nálunk, Anni barátai, ennek köszönhetően egy kicsit mi is turistáskodtunk. A városnézések persze elég szakaszosak voltak a sok vihar miatt, de nekünk is hozott újat: megnéztük kívülről a charlottenburgi Schoß-t és Potsdamban is jártunk, a Sanssoucinál. Gyönyörű park veszi körül tele tavaszi virágokkal és mókus is akad, nyáron valószínűleg nagyon szép a kert. Meg is született a jelszó, majd szép időben visszajövünk még ide. Ma már nélkülünk bóklásznak és este mennek vissza Angliába. Mellesleg Bristolban (oda valósiak) szerintük akár válogathatnék is a munkák közül, persze, érthető okoknál fogva, angol tanár ott nem lehetnék, na de itt sem, úgyhogy mindegy. Ellenben nagyon tetszett nekik Berlin és azt mondják, hogy sokkal „élhetőbb” mint Bristol: biztonságosabb, szervezettebb, tágasabb, a közlekedésről meg csak szuperlatívuszokban lehet beszélni (már amikor nincs sztrájk, ugyebár…) Az ő lakásuk körülbelül egyharmada a miénknek és mégis többet fizetnek érte, az üzletek is drágábbak mint itt; mindeközben a fizetések szinte alig magasabbak odaát. Állítólag a választékkal is jobban állunk, de gondolom e tekintetben Berlin nem mérhető Londonhoz. Anglia tele van már lengyelekkel, azt mondják. Itt én még eggyel sem találkoztam, de gondolom, akadnak bőven.

Többször el akartunk menni szórakozni is, a fiatalok nagyon képben voltak, hogy hol mit kellene meghallgatni (a berlini klubélet szinte világhírű), de minden nap úgy elfáradtunk a turistaprogramokban, hogy este már nem volt erőnk elindulni – én végül is ezt nem bánom, Berlin előlem nem szalad el. A kép itt jobbra késő délután az ablakunkból készült.

Kedden este jártam a híres SO36 klubban, ami Kreuzberg leglázadóbb részének régi irányítószámáról kapta a nevét, és ahol kedden éjszakai piac volt. A cimborám próbálta itt elpasszolni a képeit, én meg gondoltam asszisztálok. Már vagy fél 10 volt mire kiértem, elég sokan voltak, de a cimborám csak egy képet adott el, ami épphogy a helypénzt fedezte. Mondtam neki, hogy nem az a fő baj, hogy a képei szörnyűek, hanem hogy ő nem tud árulni, és majd én felváltom és minden eladott kép után kérek egy sört. Fél perce sem volt még, hogy beálltam az asztala mögé, mikor az egyik nézelődő az árak felől érdeklődött – mivel nem tudtam, hogy mi mennyi, a hasamra ütve mondtam árakat (mint később kiderült, nagyon is reálisakat) ő pedig azt mondta, hogy öt képet nézett ki, esetleg mind elvinné. Persze engedtem az árból rögtön, de lehet nem eleget, mert végül nem vett egyet sem, így én is szomjan maradtam. Mindenesetre látni kellett volna a cimborám arcát, amikor a fickó mondta, hogy ötöt is elvinne. :) Pár perc múlva eladtam egyet egy csapat spanyol lánynak és utána még két kisebb ment el. Szóval úgy tűnik műkereskedőnek jó lennék… :) Lehet, hogy ezen a pályán kellene keresgélnem? :) Alice is jelentkezett ma sms-ben, meglehet április 4-től lesz internet itthon is, amit mindketten nagyon várunk már.

 

Ui.: Isten éltesse a Gáborokat!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://exberliner.blog.hu/api/trackback/id/tr98397183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"A Fiatalok" 2008.04.10. 23:39:42

Itt a fiatalok! Nem bujhatsz el elolunk, az internet gyermekei vagyunk! :) vigyazat, olvasni fogunk!
süti beállítások módosítása