Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Archívum

Feedek

Április 25.

2008.04.27. 00:00 :: exberliner

(Oberbaumbrücke)
Beköszöntött a tavasz. Végre süt a nap, véget értek az ólomszürke nappalok. A Tiergartenben is beindult az élet, én is találkoztam végre nyulakkal, akiknek nem lehet könnyű az életük, hiszen valamelyik nap futás közben egy róka kis híján "elütött": éppen hogy megállt az út szélén amíg elfutottam előtte. Kicsit aggódtam is, hogy esetleg veszett, de egészen közömbösen viselkedett. Merőlegesen érkezett a bokrok közül, majd tőlem egy méterre megállt, amíg kereszteztem az útját, de mögöttem máris továbbindult, keresztben a gyalogösvényen. Úgy látszik már megszokta az embereket.

 

 

Van már adókártyám és beiratkoztam egy másik nyelviskolában az Integrationkursra is, ahol a titkárnő, aki csak németül tud, abból a pár német mondatból, amit nagy magabiztossággal produkáltam, arra a következtetésre jutott, hogy középszintre kellene járnom. Igyekeztem meggyőzni, hogy talán ez egy kicsit talán még túlzás – mindenesetre kitöltetett velem 2 tesztet, az egyik az Integrationkurs beugró tesztje, ami tényleg nagyon egyszerű volt és egy másikat is, ami már kissé nehezebb volt. Most már csak a tanfolyamot támogató illetékes szerv döntésére kell várni és mehetek is. Ha jól értettem, a titkárnő május 20. környékét emlegette, mint reális dátumot.A Hartnackschuléban már csak a következő hét maradt – vagyis szerda az utolsó nap.

 

 

 

Utána május 1. jön, amikor mi kirándulni szeretnénk, mert itt Berlinben ez a hagyományos (már 1987 óta szinte minden évben megrendezésre kerülő) tüntetők vs. rendőrség összecsapások napja, amikor hadiállapot van, tehát nem feltétlenül akarunk itt lenni. Persze manapság már egyre csendesebbek az utcai harcok, sokan azt mondják, bár gondolom, itt mindkét fél felkészültebb mint Pesten, hiszen az évek során a rendőrök és a tüntetők is biztosan elsajátítottak a szükséges rutint.

 

 

 

Pénteken nyitott a berlini Szimpla (vagyis nem hivatalos megnyitó volt), a pesti romkocsmaplázalánc itteni kirendeltsége. Ami azt illeti semmi fantáziát nem láttam az egészben a berendezés inkább sivár mint szimpla – viszont lehet kapni magyar lőréket egzotikus árakon mérve. Kerthelységnek nyoma sincs, Cini szól a hangfalakból, vagy valami még szörnyebb. Azt hiszem, hacsak nem rukkolnak elő majd valami programmal többet be nem teszem oda a lábamat. Természetesen tele volt a hely magyarokkal, úgyhogy beszélgettünk egy kicsit, voltak szimpatikus arcok is, de ismét bebizonyosodott, hogy külföldön az azonos nemzeti hovatartozás még nem elég indok a barátkozásra: az hogy esetleg a másik fél is magyar, mert ez még nem jeleneti, hogy jó fej is lenne.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://exberliner.blog.hu/api/trackback/id/tr46444231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása