Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Archívum

Feedek

Február 7.

2008.02.07. 14:52 :: exberliner

A tegnapi napot jobb elfelejteni, minden szempontból egy gödör volt, esett, semmit nem haladtam, pesszimizmus vett erőt rajtam, Anni 9-kor ért haza munkából, stb. Neki nagyon kedvesek a munkatársai, segítenek neki mindenben, telefonálnak, nyomtatják a tudnivalókat, stb. és közben a csodájára járnak, hogy milyen jól beszél franciául. Néhányan azt hitték, hogy francia.

Szintén tegnap találtam német nyelvtanfolyamot, minden hónap 1-én indulnak, minden nap van, késő este is és elfogadható áron. a nyelviskola elég gettó környéken van, konkrétan prostituáltak strázsálnak a környéken és találtam kilőtt töltényhüvelyt is a földön. Ha lesz munka majd beiratkozom. Most jó lenne jól tudni németül. Én mindent elmagyarázok most is, de néha a helyiek beindulnak és csak mondják, mondják és fogalmam sincs mi van. Majd megszokom, de most frusztráló. Amerikában nem voltak ilyen nyelvi akadályok. Szokatlan.

A mai nap jobb, néha süt a nap. Reggel egy fénymásolónál találkoztam 2 magyarral, rájuk köszöntem és kiderítettem, hogy a nagykövetségen dolgoznak (a közelben), ahogy kiszagolták, hogy mostanában költöztem ide és hogy hosszabb időre, úgy füstöltek ki az ajtón, hogy szinte utánuk köszönni sem volt időm. Amerika jutott eszembe megint. Ott pánikolnak a rutinos magyarok ennyire az újaktól, nehogy segítséget kérjenek, vagy akár tanácsot vagy bármi. Erről jut eszembe, ma láttam félszemmel egy cikket az Indexen, ahol arról értekeznek, hogy kulturális adottságaink milyen sorsra predesztinálnak minket, magyarokat. Érdekes.

Délelőtt egy nyelviskolában (angol iskola gyerekeknek) azt ígérték, hogy holnap felhívnak mikor menjek interjúra. (update) és tényleg jelentkeztek. :) Megnéztünk egy lakást a friedrichshaini volkspark mellett, szép környék, de a lakás egy gettó, lerobbant macskahúgytelep. Utána jött egy hívás, jövő hét kedden egy másik helyen interjú lesz. Most optimista vagyok.

Mivel mindennap átmegyek a Checkpoint Charlien és mindig eszembe jut, hogy erről beteszek ide egy képet, hát tessék:

Találkoztam egy itt élő magyar lánnyal, aki 5 hónapja van itt és éppen készül hazamenni. Nincs munkája, bár saját bevallása szerint nem is nagyon törte magát, viszont remekül érezte magát és most már szívesen maradna, de jogász diplomája van és azzal itt nem nagyon talál állást. Rabszolgamunkát meg nem akar.
Újabb címek vannak a Treptow park közelében, jövő héten lehet megnézni őket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://exberliner.blog.hu/api/trackback/id/tr11329547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása