Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Archívum

Feedek

Február 21.

2008.02.21. 17:50 :: exberliner

Lássuk az elmúlt napok eseményeit. Kollwitzstrassét kiadták másnak. Azóta is keresünk, de ezután csak akkor írok ide legközelebb lakásról, ha már szárad a tinta a papíron és dobozolok. Munka semmi. Kivéve egy kis papírmunkát, azaz jártam egy pár hivatalban. Jelentkeztem még egy pár állásra. Lassan ideje profilt váltani és körülnézni az újságkihordó szakmában.

Feladtam egy hirdetést, hogy angol órát adok németért cserébe – végül is muszáj elkezdeni, mert eddig csak egyedül németeztem vagy Annival (de nála azért többet tudok) és persze vegyülni is kell – mert nekem sajnos nincs munkahelyi német környezet, így sokkal kisebb a kényszer, hogy használjam.

Persze, az angollal lehet azért boldogulni. Megfigyeltem, hogy a németek, ha megkérdezem őket, hogy beszélnek-e németül, akkor kétféle választ adnak: „nein” vagy „a little”, mindkettő azt jelenti, hogy az illető tud angolul. Aki „nein”-t válaszol, az vagy egy kicsit kevésbé tud vagy nem akar beszélni, aki „a little” voksol, arról többnyire kiderül, hogy perfekt beszél, tökéletes a kiejtése és lehet, hogy Manchesterben született. Tehát azt a taktikát választottam, hogy kérdés nélkül beszélek angolul és ha látom, hogy tényleg nem megy a dolog, akkor kezdek én németül kínlódni. Egyszerű dolgokat hatékonyan elmondok, de sajnos akadnak kevésbé egyszerű ügyek is, amikor kicsit meredek, főleg, ha kulcsszavakat nem értek.

Sok a stressz, kétségtelen – és nem sok mindent csináltam az elmúlt napokban, ami kizökkentett volna; kivéve egy látogatást Budánál (a cimbora Marseilleből), akinek egyre jobban veszik a képeit, bár távol van még a fényes karriertől. Találkoztam nála egy pár magyarral, akik jó társaságnak tűntek, de hamarosan mennek vissza Magyarországra (ösztöndíjasok, ilyesmi). Holnap este elmegyünk valahova Anni egyik holland kolléganőjével és a fiújával, előtte megyünk egy kiállítás megnyitóra a magyar fiúkkal.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://exberliner.blog.hu/api/trackback/id/tr90348741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása