Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Archívum

Feedek

Március 8.

2008.03.10. 09:14 :: exberliner

Járok nyelviskolába – Hartnackschule a neve –, Schönebergben van, a Nollendorf Platz közelében, tehát U-bahnnal viszonylag könnyű lenne megközelíteni. Csakhogy, a Berliner Verkehrsbetriebénél éppen általános sztrájk van. Kedd óta nem jár sem U-bahn, sem busz, sem Strassenbahn. Egyedül az S-bahn közlekedik – amit szabad szemmel elég nehéz lenne megkülönböztetni az U-bahntól: hol föld alatt megy, hol magasvasútként funkcionál –, azaz kilenc vonal látja el most Berlint, de csak a jövő hétig, mert akkor (talán szolidaritásból?) csatlakoznak az S-bahn dolgozói is a sztrájkhoz (az S-bahn egyébként a Deutsche Bahnhoz tartozik, most azért nem sztrájkolnak), ami péntekig tart majd. Jövő héten vidám hely lesz Berlin, akinek nincs autója és nem kerékpározik, az gyalogolni fog vagy szabadságot vesz ki.

 

 Szóval kerékpárral kell menni a Nollendorf Platzhoz, ami tulajdonképpen nem nagy távolság, de az első alkalommal kb. 5x tévedtem el útközben (másodikra 2x) – végül kénytelen voltam a kormányra kiterített térképpel tekerni – és egy óráig tartott az út. Mostanra már kitapasztaltam persze, és nem több az út fél óránál. A tanár Herr Läßcher (vagy valami ilyesmi) egy közepesen lecsúszott alkoholistának tűnik, de veszélytelen és tulajdonképpen rendes. Az első órán négyen voltunk: egy dél-koreai, egy dán-kurd, egy benini és én. Az egész harmadik világ jelen volt. Másodszorra már csak ketten (a sztrájk). Péntekre úgy megnőtt a létszám (főleg Dél-Amerika és Korea erősített), hogy valószínűleg jövő héten kettébontják majd a csoportot. Az órák nekem még nem nehezek, eltekintve a névelőktől, de némelyik „kolléga” igen sokat szenved a kiejtéssel, különösen az ázsiai és a latin front küszködik a hangokkal. Nekem, Herr Läßcher szerint hihetetlen, de szinte egyáltalán nincs akcentusom, ami az ő tudományos álláspontja szerint azzal magyarázható, hogy Magyarország Ausztria része volt. :)

 

 Elintéztem a bejelentkezést, az Ausländerbehördében a regisztrációt (itt kétszer is voltam) és kérvényeztem is valamit, de hogy pontosan mit azt nyelvi okokból nem tudom biztosra (remélem segély) :), talán tartózkodási engedélyt, bár a jog szerint, az nekem Unionsbürgernek automatikusan jár. Mindegy, jövő héten állítólag postán megkapom. Az Ausländerbehördében próbáltam hangsúlyozni, hogy nekem Arbeitserlaubnis is kellene, de nyugalomra intettek, hogy azt is ők intézik majd, de mindent a maga idejében. Először hozzak erről fénymásolatot, képet és két aláírt példányt, stb. Regisztráltak a Munkaügyi Hivatalban is, ahol a fickó a szegényes nyelvtudásomat bunkósággal honorálta. A számítógép kidobta, hogy a munkaerőpiacon vannak a végzettségemnek megfelelő üres állások (hogy hol, azt nem); ezt a tényállást rögzítette egy formanyomtatványban (a 322 ezredik nyomtatvány, amit látok, a német formanyomtatványok miatt országnyi őserdőt írthantnak ki), amit az Ausländerbehördében fognak majd feldolgozni. Amilyen bonyolult a rendszer, remélem olyan hatékony is, és én ezt majd – azon kívül, hogy szenvedő alany vagyok – tapasztalni is fogom.

 

 Annit azt a megtiszteltetés érte, hogy egy adókategóriába sorolták a vállalat igazgatójával (vagy talán még feljebb), ami persze nem jelenti azt, hogy a bérlistán is hasonlóan előkelő helyet foglalna el. Ennek oka egyszerű: nem volt kész időre az adókártyája (amit a cég kellet (volna), hogy intézzen), és így automatikusan a legmagasabb adókategóriába sorolták. Mindezt persze szó nélkül – a bankszámlakivonatából tudta megy, hogy valamiért mégsem annyi a fizetése, mint amennyi… persze, a következő hónapban korrigálják (más vélemények szerint csak év végén vagy jövőre) de mindenesetre, az adót illetően mostanra már a helyére került.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://exberliner.blog.hu/api/trackback/id/tr47373801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása